vrijdag 27 december 2013

Toekomst...

Toekomst...

De transformatie van straatmaker tot zorgverlener is in volle gang. Ik geniet met volle teugen, maar het is zwaar. Zwaar om jezelf, na 15 jaar automatische piloot, weer te bewijzen. Onder aan de ladder beginnen. Respect winnen van je (nieuwe) collega's. Het is een verandering die zijn weerga niet kent. Regelmatig kortsluiting in de hersenen. Zoveel nieuwe informatie die binnenkomt. Het is bijna niet bij te benen...

Voorheen werkte ik vooral met mijn handen. Nu ook nog, maar nog meer met mijn hersenen. De verantwoordelijkheid die je moet nemen is zo veel hoger dan met mijn oude leven als straatmaker. Dat vergt kracht, heel veel kracht.Immers, ik werk nu met mensen en niet met stenen. Ik heb nog een lange weg te gaan. Gelukkig heb ik veel steun van mijn nieuwe collega's, maar ook mijn oude collega's weten wat dit voor mij betekent.

School. School was datgene wat mij al die jaren tegenhield. Bang om te falen. Kan ik nog wel leren? Kan ik nog wel zoveel nieuwe informatie opslaan? Blijkbaar wel, getuige de eerste cijfers; 8,5...7,5...9,1...7,8.... Ik hoop dit de komende 3 jaar vol te houden.

Maar wat ben ik blij met deze stap! De stap om mensen die minder sterk in de maatschappij staan te kunnen assisteren in hun dagelijks leven. Mensen die jouw liefde ontvangen en terugkaatsen. Mensen die eerlijk zijn. Hun gevoel spreekt... Eerlijker kan het niet. Hun reactie weerspiegelt precies hoe jij 'er in zit'. Je geeft liefde, je krijgt liefde! Het kan eventjes duren, maar dan heb je ook wat!

Schrijven, schrijven, schrijven...reflecteren. Nadenken over je handelen. Iets wat mij wel ligt. Heerlijk om te schrijven over je handelswijze. Maar nu beroepsmatig.

Had ik dit maar 15 jaar geleden gedaan.....

De hengels staan klaar, de schaakstukken staan klaar. Maar nu eerst eventjes iets anders..

HOERA!!

Ik wens een ieder een fantastische jaarwisseling!

Groet,
Dale

9 opmerkingen:

Rombout van Schie zei

Hoi Dale, Ik kreeg vanmorgen onderstaande mail in mn box...Een bericht dat ik een paar maanden geleden had gestuurd naar je.
Ik had verder geen reactie gezien dus ging ik er vanuit dat je er niets mee gedaan had verder.. Ik snap niet waarom ik het bericht nu ineens krijg(Van noreply@blogger ?) maar zie nu dat je het bericht toch vorige maand geplaatst had.. Leuk en bedankt... Als je nog interesse hebt in de bijgewerkte foto: Laat maar meteen weten dan zet ik 'm weer op mn Blog zodat jij hem eraf kan halen...of geef je mail adres maar op dan stuur ik ,m toe

Veel succes met je nieuwe baan..Erg dapper dat je dit doet..

Groet,

Rombout ..!

Rombout van Schie heeft een nieuwe reactie op het bericht "Polderknaller" achtergelaten:

Beste Dale,

Een prachtige vis..!
Zeer mooi gebouwd en een krachtpatser, dat zie je zo..
De foto is prima want zowel jij als de vis staan en prachtig op, alleen was er iets te veel tegenlicht en afstand...
Omdat het zo'n leuke foto is en je er zelf niet tevreden over lijkt, ben ik zo vrij geweest om je foto
wat op te pimpen..
Ik zag geen e-mail adres van je, dus heb ik je foto even op
m'n eigen, nog verse, blog gezet, zodat jij hem er weer af kan halen: Rechtermuisknop /Afbeelding opslaan als / en je hebt 'm !

ik hoop dat je het wat vindt...
Als je wilt dat ik hem er meteen weer afhaal: laat maat weten..

Nog veel pengenot toegewenst..!

Groet

Rombout van Schie
Uithoorn


Plaats een reactie.

Afmelden voor reacties op dit bericht.

Geplaatst door Rombout van Schie op Met de pen op karper op 12 november 2013 01:32

Anoniem zei

He Dale, erg leuk om weer eens wat van je te lezen! Een half jaar zonder je belevenissen aan de waterkant is taai! (had je al bijna uit m'n favorieten gegooid) Mooi dat je zo'n goede keuze gemaakt hebt in je werk. Komen vast nog meer mooie verhalen van. Maar ook weer gaan vissen, jongen! Veel geluk en gezondheid in 2014. Groet, Arie Paauw

Michael zei

Dale je bent duidelijk een kei en niet van steen.

Fijne jaarwisseling

Anoniem zei

Hi Dale,

Iemand die goed kan schaken, kan ongetwijfeld ook prima een studie doen, zoals je ook bewijst. Mooie switch hoor!

Ik blijf je blog volgen en hoop dat je komend voorjaar weer toeslaat in de karperwereld.

Groet,
Bert

Dale Neijzing zei

Bedankt voor de mooie reacties, mensen!

@ Arie, bijna uit je favorieten gegooid? Dat zou ik vreemd vinden. Mijn seizoen eindigt namelijk elk jaar rond oktober. Nu kwam er nog iets anders tussen.
Verder was het een zeer teleurstellend seizoen voor mij. Ik was bijzonder ontevreden over mijn eigen visserij en was meer tegen mijzelf aan het vechten dan aan het genieten. Dan is het zaak om een stap terug te nemen, in plaats van geforceerd te werk gaan..

@ Rombout,
ik had je reactie toen al gelezen, hoor ;-). Zie bovenstaande reactie voor enige uitleg omtrent het uitstellen van plaatsing en reactie.
Dank voor je positieve bijdrage, echter als je besluit een foto te verbeteren, dan kan je mij dat beter van te voren vragen ;-).

@ Michael,

dank je wel, kerel! Voor jou hetzelfde!!

@ Bert,

dank je wel voor je reactie! Ik ben niet bijster goed in schaken, maar ik vind het wel leuk! Ik doe mijn best.
Ik hoop ook weer van het voorjaar een pennetje ergens te kunnen plaatsen. Het is al(te)lang geleden :-(


Groet,
Dale

Koen Verweij zei

Ha Dale,

Kan me voorstellen dat je twijfels had over het wel of niet kunnen opslaan van veel nieuwe informatie. Ik hoor het vaker… “nu ik ouder ben gaat het allemaal moeilijker!”. Fijn dat dit in jou geval niet zo is want je haalt prachtige cijfers! Tuurlijk begrijp ik wel dat het een pittige overgang is als je jarenlang meer met je handen hebt gewerkt en nu (naast een gezin) de radartjes in je hersenen meer laat kraken. Ik vind het knap hoe je het doet, maar hoop toch ook dat je als ontspanning tussendoor wel weer gaat vissen. Dale, voor jou ook een fantastische jaarwisseling!

Groet,

Koen.

Unknown zei

Een nieuw jaar en nieuwe kansen! Het gaat met jouw wel goed komen Dale! Dat weet ik zeker.

De beste wensen en een goed 2014.

Gr., Björn

Boudewijn zei

Zo'n stap vergt moed, dat blijkt alleen al uit de vele voorbeelden in mijn omgeving die de stap niet durven te zetten. Goed dat jij hem wel genomen hebt Dale, zeker als je je gelukkig voelt met je beslissing. Veel succes en plezier op deze nieuwe weg!
Groet,
Boudewijn

andries.hoekstra zei

Hoi Dale,

leuk weer eens iets te lezen. Knappe keuze die je gemaakt hebt, geen makkelijke op latere leeftijd, goed man!
Ik werk zelf mijn hele leven al in de (jeugd)zorg, eerst uitvoerend nu al een tijdje wat verder van de werkvloer af.
Hoop dat de drive om te vissen in 2014 weer terugkeert, voorlopig eerst maar lekker schaken toch?

We spreken elkaar, groeten Andries