zondag 16 juni 2013

Stuurloos

Tja, wat moet je zeggen met zo'n dag als vandaag?
Nieuwsgierige pony's...


Zondag is mijn visdag (ochtend/begin middag). Ik had een klein plannetje in mijn hoofd, maar die moest ik al snel loslaten. En toen begon het eigenlijk al; waar ga ik dan vissen? Ik had geen enkele zin om op mijn vaste stekken te vissen. Vermoeidheid was ook aanwezig. De afgelopen week heb ik, samen met collega's, het centrum van Hoorn voorbereid op de komst van Koningin Maxima en Koning Pils. Het waren hectische dagen, met als hoogtepunt de vrijdag. Rode loper bevestigen en wat laatste puntjes op de i zetten....

Ik ga er om half 5 uit. Waarom eigenlijk? De zin was niet aanwezig. Toch maar doorzetten. Ik herinner mij een nieuw stukje water, dicht bij een van mijn vaste visstekken. Ja, daar ga ik maar proberen.

Bij aankomst zie ik dat het land er wel erg netjes bij ligt. De akkerbouw is vers en ik wil geen schade aanrichten voor de boeren. Toch zie ik een mogelijkheid door zo dicht mogelijk langs de waterkant te lopen. Zo sloop ik niks. Toch voel ik mij er niet lekker bij. Gelukkig waait het hard en zo hoop ik dat de misschien wel aanwezige karpers niet zo snel schrikken van mijn aanwezigheid.

Tja...nog steeds die pony's....


Het werkt niet. Ik zit op hete kolen en vis de stekken (te)  gehaast af. Het water ziet er geweldig uit en de wind met zon moeten die karpers aan het azen krijgen. Maar ja, ik moet hier weg. Het voelt niet netjes en niet goed.

Waar dan? Tja... Ik ga richting het kanaal waar ik al in geen tijden meer heb gevist. Bij aankomst zie ik al snel dat dit ook niks wordt. Het water ligt weer eens bezaaid met brasem...
Om 10:45 ben ik weer thuis....

 Snel mijn nest in en heel snel vergeten deze dag!

Het vissen met mijn dochter en overbuurjongen ging vanmiddag een stuk beter; 37 witvisjes van allerlei soorten... Die dame van 6, kan nu echt zelfstandig met de vaste stok vissen,haken en onthaken!

Zie het stelletje blij wezen ;-)



7 opmerkingen:

Koen Verweij zei

Hoi Dale,

Ik zag je reactie op mijn blog ;) Onze beleving zit vaak erg dicht bij elkaar!

Leuk zo vissen met je dochter en overbuurjongen. ‘k Heb van mijn dochter een vaderdagcadeau gekregen… een tegoedbon voor 5 keer samen met haar vissen, hahaha.

Groet,

Koen.

Peter Linzell zei

Mooi verslag Dale!

Dale Neijzing zei

Hoi Koen,

DAT is echt een vaderdag cadeau!!

Dale Neijzing zei

Ik ben ook verwend, hoor. Ik plaats binnenkort wat foto's ;-)

Anoniem zei

Dale,

De dag waarop je ziet dat je zes jaar oude dochter zelfstandig vist; is een dag om nooit te vergeten!
Goed dat je ook de mindere karperdagen vermeldt in je blog. Volgende keer beter!

Groet, Jurriën

Michael zei

Leuk om te lezen Dale. Stoere meid heb je

Groeten

Unknown zei

Hoi Dale,

Je heb gelijk hoor ik vis ook niet op plekken waar de boeren hun oogst hebben staan. Je verwoord het goed " het voelt niet lekker" Lekker met de kinderen vissen is ook hartstikke leuk ik doe het wel eens met mijn zoontje. Er moeten bij jouw toch ook wel een paar mooie plekken zijn om te vissen!

Groet, Björn.