vrijdag 12 oktober 2012

Zoektocht

Morgen ga ik weer verder met de zoektocht naar karper.

Er staat weer een testsessie op het program en verder loop ik wat andere stekken af. Het wordt eerder een koortsachtige zoektocht,want ik ben al te lang karperloos. En dat zint mij niet. Na de nodige lossers de laatste tijd,besluit ik terug te grijpen naar mijn oude,vertrouwde systeem. Het is ook ongekend dat ik nu nog zo met karpervissen bezig ben. Met het jaar blijft de passie groeien.
Ja,morgen ga ik 3 stekken bezoeken; duikers,nieuwe stekken en het kanaal. Ik ben benieuwd ;-)

Groet,
Dale

11 opmerkingen:

Koen Verweij zei

Ik ben ook benieuwd. Goed om te lezen dat je, ook al wordt het al behoorlijk koud, nog zo fanatiek bent. Ik hoop echt voor je dat je beloond gaat worden met een mooie najaarskarper!

Gr. Koen.

Hans.Koeslag zei

Dale,Succes

Let wel!

De weg ergens naar toe is vaak waardevoller dan het doel.

Bjorn zei

Hoi Dale,
Er zijn altijd periodes dat je wat minder vangt dat is normaal,mensen die zeggen dat ze altijd wat vangen neem ik met een korreltje zout,als het wat kouder wordt valt het inderdaad niet mee,vorige week 4 uur gevist maar geen stootje gehad,normaal vis ik in de vroege morgen of in de avond en dan vang ik wel wat,deze sessie was in de middag,tohc denk ik dat het te maken heeft met het aasgedrag van de karpers,hou de moed erin in blijven struinen dan komen ze wel weer.Groet,Bjorn.

Frank zei

zoek de diepte op Dale ,nu de eerste nachtvorst achter de rug is azen ze heus wel alleen een stuk dieper .
succes man ,gr Frank

Dale Neijzing zei

Mannen,
bedankt voor jullie bemoedigende woorden :-D.

Hans,je hebt helemaal gelijk!

Frank,ik doe niet anders! Maar ze moeten er wel zitten. Een struikelblok voor mij is dat ik geen aanwezigheid van karper zie. In het voorjaar en in de zomer weet ik precies waar ik moet zijn. Nu is al het riet weg en kan ik enkel maar voetplekjes aflopen,in de hoop wat te vinden.
Ik ben nu compleet stuurloos...

Bjorn en Koen,zie bovenstaande.

Het was,wederom,een drama vandaag...

Bjorn. zei

Weet je wat het is Dale,als je vis "moet" vangen lijkt het niet te lukken dat heb ik ook altijd,en als je op de bonnefooi gaat vang je als een gek.Rij eens met je auto ee 25 km naar beneden en ga eens vissen in de Beemster ik weet wel een paar goeie plekken,mischien dat je daar iets van opknap.Groet,Bjorn.

Anoniem zei

Hoi Dale,

Nog even een heel andere reactie:

Ik ben ook een echte zon/warmte liefhebber. Vroeger viste ik ook nooit meer na oktober of voor maart. Anders koude handen/voeten/wind/regen etc.

Dit seizoen ben ik, naast het pennen, met 1 hengel met een method aan het struinen. Ingooien waar ik vis verwacht (net als bij pennen). Je bereik en daardoor je keuze voor een stek worden daarom groter. Ik gooi met gemak 40 meter weg als ik daar vis verwacht. Ik laat de method max een half uurtje liggen en ga weer verder als ik geen actie zie (maar meestal zie ik die actie wel!) En dat terwijl het met pennen soms maar niet leek te lukken (dat heb ik je al eerder geschreven).

Terug naar de warmte...... Ik heb mezelf een warmtepak cadeau gedaan, i.c.m. lang ondergoed, goede schoenen en sokken. Ik moet zeggen een verademing! Zo'n pak is niet goedkoop, maar ik zit behaaglijk, wind en waterdicht. In het pak zitten zakken met fleece, dus koude handen valt me ook nog mee (hengel ligt op de steunen).

Ik ben niet bang meer voor een beetje kou!

Veel succes en anders schaak ze! (ook leuk, heb vroeger nog al m'n diploma's gehaald pion, toren en koning!)

Groet, Arie

Boudewijn zei

Het is niet de makkelijkste periode van het jaar. Persoonlijk begrijp ik dan ook niet dat iedereen (al roepen velen al gauw na wat enkele anderen roepen) altijd uitkijkt naar het najaar. 'Het grote vreten', nou, ik heb onlangs eens teruggekeken naar de vangsten die ik in mijn leven hebt gedaan en het najaar springt er niet uit... De wateren die jij bevist nopen je nu al gauw tot een grote zoektocht omdat ze een heel end verderop kunnen zitten. Maar zoals je het nu aanpakt met stekken zoeken, overal proberen, dan kan het haast niet anders of je gaat ze vinden. En dan heb je ze ook voor de hele winter gevonden voor als je vlammetje af en toe eens mocht oplaaien.

Dale Neijzing zei

Bjorn,
het vangen van karpers geeft de burger zeker moed! Maar het vinden van de karpers en dan weer vangen in mijn eigen gebied zal een enorme boost geven!

Dat 'moeten' vangen heb ik al een tijdje geldeden afgeschaft,hoewel het in mijn verhalen wat anders zal overkomen. Ik heb een paar seizoenen geleden bij Purmerend Noord flink gevist. Ook flink gevangen. Maar ik heb zoveel water in mijn eigen buurt. Daar moet ik ze zeker weer kunnen vinden.
Wat ik nog al eens wil vergeten is dat andere vissers veel meer tijd in hun hobby kunnen steken. Dat is voor mij onmogelijk..

@Arie,
ik ben bezig met de aanschaf van een warmtepak ;-). Ik heb een goede tip gekregen van Hans Koeslag en die ga ik zeker opvolgen!! Mijn grootste probleem is de koude handjes. Misschien dat ik van die staafjes in mijn zakken moet steken.

Afijn,voor dat pak gooi ik 3 hengels in de verkoop:

Een eigenbouw op een Hardy Fibatube blank. 3,60 en 1,25 ponds arbeidsvermogen.(€ 100)

Een schitterende CJW. 3,65 en 1,75 ponds arbeidsvermogen. € 300.

Een Fairplay (winston heavy) 3,60 en 1,75 arbeidsvermogen.€ 125

Als je mijn blog doorspit dan kom je op een onderwerp. 'Pen vs. 'vast'lood. Ook toen ving ik beter met dat 'afstand'systeem dan met het pennetje. Maar dat geeft mij gewoon geen voldoening. Ik moet gewoon dat pennetje zien...;-)

@ Boudewijn,
ik ben het helemaal met je eens!
Als je eenmaal zo'n winterstek hebt gevonden,dan moeten die aanbeten weer komen!
We gaan gewoon nog vrolijk verder!

Groet,
Dale

Bjorn. zei

Hoi dale,ik moet het vissen ook van niets tot een paar uurtjes in de week hebben,werk 50 tot 55 uur in de week en dan nog je gezin erbij blijft er weinig uurtjes over.Mocht je een goed warmtepak vinden dan wil ik dat graag horen van je,ik zet het ook wel even op de site van Hans mischien krijg ik daat wat reactie's op.Heb eigenlijk nog nooit een winter doorlopend wezen penvissen,ja een paar keer op de bonnefooi toen wel goed gevangen.Zat bij de gladheidbesstrijding dus was dag en nacht oproepbaar,ben er dit jaar mee gestopt dus ik ga proberen van de winter wat karper te scoren. Groet,Bjorn.

Dale Neijzing zei

Hoi Bjorn,
ik laat het je zeker even weten!

Ik heb ook nog nooit doorlopend gevist in de winter. Gaat ook zeker niet gebeuren. Maar ik ben gewoon een koukleum dus dat pak komt mij nu al goed van pas ;-)

Groet,
Dale