maandag 14 mei 2012

Geheimen van het water

Vanmiddag heb ik gevist. Geen enkel spoor van karper maar wel heb ik iets interessants gezien. Ik zit op een niet nader te noemen locatie te vissen,op een voerplek. Opeens zie ik in het midden van de sloot(zo'n 3 meter bij mij vandaan) Een flinke bellenplakkaat. Niet een gewone,maar een plakkaat zoals je ze wel eens ziet als er flink wat lucht vanaf de bodem opstijgt die niet door vis wordt gecreerd. Grote bellen die snel uiteenspatten. Ik heb dit soort bellen nog nooit gezien op deze stek en op dit water. Afijn, dit herhaalt zich nog 2 keer en lijkt zich ook zeer licht te verplaatsen. Mijn aandacht is gegrepen. De bellen zie ik niet meer terug, totdat...... Ik keer terug bij mijn 1e voerstek. Er gebeurt heel lang niets. Ik hoor de koeien loeien en kijk richting de koeien. Op het moment dat ik weer naar mijn pennetje kijk zie ik de pen wervelen tussen de kolken van iets wat bewoog! Ik ben nu scherp."Iets" rolt door het water op een meter afstand van me. Telkens kan ik net niet zien wat het is. Tot 2 keer toe rolt het "iets" verder weg van mijn stek en laat ook precies de bellenplakkaat achter die ik eerder al zag. Ik verwacht dat er vast wel een watervogel boven komt,maar nergens komt er iets naar boven. Dit is best wel spannend eigenlijk! In deze contreien is de laatste tijd een ander soort vis gevangen. Ik durf het niet te zeggen want anders zet ik mezelf misschien voor paal.... Maar er is een bepaalde vis waar mijn gedachte naar uitging. De bellen waren niet van karper,dat was duidelijk.De kolken/boeggolven/geschrokken gedrag waren compleet anders dan karper of brasem of wat dan ook... Ik weet het niet. Ik heb dit nog nooit eerder gezien... Groet, Dale

3 opmerkingen:

Boudewijn zei

Nou Dale, ben wel benieuwd wat 'het' is dan!

Hans.Koeslag zei

Raadselachtig maar wel spannend..ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

Gr.Hans

Ben zei

Spannend Dale,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je denkt. Geen idee.

Zo snel zet je jezelf toch niet voor paal?

Hartelijke groet en hoop dat je snel weer lekker gaat vangen.