zaterdag 24 maart 2012

POTVERDORIE!!!!

Ellende....ellende... Vrijdagavond...ik ga naar bed. Er zit een hoofdpijn. De wekker gaat en ik twijfel om uit bed te gaan. Ik ben zo verschrikkelijk moe. Doorzetten is wat telt! Ik ga naar "mijn" favoriete stek. Ai!! Bij aankomst zie ik al 2 autoos staan. Er staat een hek open. Weten die hufters dan nog niet dat er hier ook nog koeien lopen?? Ik maak de voerplekken en wil doorlopen naar de T-splitsing... Ik zie "De Pool" al plek nemen. Vorig jaar al vis vangen en doden ...Ik taai af... Ik vis de voerplekken af en houd de T-splitsing in de gaten. De Pool zoekt een andere stek. Ik zie mijn kans en sluip richting de stek. Ik blijf gehurkt op een paar meter afstand van de stek en zie opeens een draad voor mijn neus scheren... Er staan 3 "afstandhengels" op een plek van maximaal 80m2 water. De mannen houden 2 wateren in bezit. Mijn kop tolt. De afstandkloothommels hebben dit water ook ontdekt... Een siddering gaat door mijn lichaam...Dit water behoort tot het verleden.. Ik neem de schuld op me... Teveel foto's op mijn Blog? Geef ik teveel info weg? Ja,ik denk het wel. Ik voel mij zo een enorme flapdrol... Binnen 2 uur ben ik weg. Ik zoek een andere stek op.Dicht bij huis.... Mijn kop klopt zowat van mijn nek af. Wat een ellende.. Ik spreek een bekende...Leuk gesprek van zeker een uur. Ik voer wat her en der... Nee,ik kom er niet uit...Geen activiteit van vis... Ik ga naar huis,pak een powernap en neem mijn dochter mee. Die wil zoooooooo ontzettend graag vissen.Ik denk na..voer op plekken en ga dan met haar vissen. Ik zit daar,als een kluns. Wij voeren bij. Opstekertjes en zakkertjes als een gek. Ik denk Giebel te herkennen. Na een half uur vraagt dochter of we naar huis gaan. We gaan. Nee,dit was niet wat ik voor ogen had,vandaag.. Ik ben er ff klaar mee. Wordt het vissen op karper een rage? Nee,dat is het al heeeeel lang.... Ben er verdorie ziek van... Groet, Dale

15 opmerkingen:

Hans.Koeslag zei

Tja Dale dit is minder leuk..
In je passie om anderen deelgenoot te maken van je avonturen loop je dit soort risico"s.
Heel herkenbaar,de oplosssing is op zoek gaan naar een nieuwe stek en die afschermen van je blog.
Of gewoon stoppen met bloggen..
Ik zit wat mijn blog betreft aan het laatste te denken.

Groet Hans

Dale Neijzing zei

Hoi Hans,
bedankt voor je reactie!! Je legt de vinger op de zere plek...

Het is echt heeeel moeilijk om jezelf in te houden met het schrijven van verhalen en plaatsen van foto's. Het plaatsen van verhalen is ook een echte "uitlaatklep" van me en foto's horen daar ook bij voor de indruk. Mijn schrijfkwaliteit is niet goed genoeg om de foto's achterwege te laten.
Nu blijven inderdaad enkele opties open:

1.Verhalen plaatsen zonder foto's.
2.Verhalen plaatsen met bewerkte foto's.
3.Compleet stoppen met bloggen.
Het reeds vertelde beschouwende denk ik dat stoppen waarschijnlijk de "beste" optie is,aangezien ik niet incomplete verhalen kan plaatsen. Ik had op een gegeven moment gewoon zin om alle details en foto's zo te plaatsen dat al die kl*&tzakken daar lekker konden gaan vissen. Maar ik weet ook dat dat water niet moeilijk te vinden is natuurlijk. Dus mijzelf compleet de schuld geven doe ik niet.

Nou,ik hoop echt dat ik binnenkort weer met je kan pennen. Ik ga nadenken over wat ik ga doen met mijn blog. Ik deel in eerste instantie jouw mening v.w.b. het stoppen.....

Groet,
Dale

Koen Verweij zei

Hoi Dale,

Zou toch wel erg jammer zijn als je besluit te stoppen, maar ik kan het begrijpen nu je dit soort dingen meemaakt.
Denk er goed over na, want wat je zegt over het schrijven als uitlaatklep is zo herkenbaar! Zou denk ik wel heel vervelend zijn als je dit niet meer kunt doen :(

Gr. Koen.

Dale Neijzing zei

Hoi Koen,
bedankt voor je reactie!

Ik denk ook richting mede vissers. Het kan natuurlijk zo zijn dat de stekken die ik bevis ook bevist worden door mede vissers.Zonder dat ik dat weet natuurlijk.En door mijn enthousiasme te uitten op het blog kan ik dus ook "hun" stek verpesten wat uiteraard niet mijn bedoeling is!! Je zou het kunnen zien als bescherming tegen mezelf maar ook zeker richting medepenners...

Hoe dan ook,goed nadenken is hier zeker op zijn plaats!

Groet,
Dale

Sander Kunst zei

MMMM Stoppen voor een paar stekken pikkers ( vissen jatters ), anders je foto,s gewoon afschermen dat lijkt mij in jou geval het beste !!!
Ik zelf houdt altijd rekening met het maken van foto,s om stek herkenning te voorkomen !!!
Dat ik blog is omdat ik het leuk vindt om het met andere te delen.
En laat me niet van de kast jagen door een enkele stekken jatter !!!
Is het niet jou water waar des betreffende persoon het doet is het die wel van een ander.
Stoppen doe je het niet, of je zal er zelf op af moeten gaan of een boa moeten bellen op het moment dat er een vis in de zakken verdwijnt !!!
Gewoon de foto achter grond bewerken.

Met goed bedoelde groet Sander Kunst

Dale Neijzing zei

Hoi Sander,
ook jij hebt gelijk. Maar lees mijn laatste antwoord nog even goed door... Ik quote eventjes mezelf...

"Je zou het kunnen zien als bescherming tegen mezelf maar ook zeker richting medepenners..."

Probleem is vaak bij mij dat ik te enthousiast raak en details vergeet. Als ik een leuk verhaal wil neerzetten met foto's en ik moet daarbij alleen maar rekening houden met stekkenpezers en wat al niet meer,dan is voor mij de lol er echt af hoor...

Groet,Dale
(bedankt voor je feedback hoor!!)

Hans.Koeslag zei

Hoi Dale,

In de bloggers praktijk is het ondertussen wel duideijk dat de mensen die een reactie achterlaten ook zelf vaak een blog hebben...

De meeste bloggers hebben hun instellingen staan op "iedereen"
Dat wil zeggen dat iedereen naar hartelust kan meekijken /lezen/stekken kan analyseren/etec/etc/dus ook de mensen waarvan je liever niet hebt dat ze meekijken.

Het is mogelijk de instellingen te veranderen in alleen door jou geselecteerde lezers bv alleen de bloggers.

Dit doe je als volgt.
..................................

Standaard is je blog is volledig openbaar, en kunnen door iedereen worden gelezen op het internet. However, if you want to keep it private, just click on "Edit" under the Blog Readers section in the Settings tab. Echter, als je wilt door te geven, klikt u op "Edit" onder de Bloglezers sectie in het tabblad Instellingen.

Under the Blog Readers heading, you'll probably see "Anybody" selected as the default. Onder de Bloglezers rubriek, zul je waarschijnlijk zien "Iedereen" geselecteerd als standaard. When you change this to "Only these readers," you'll get an option to add readers. Wanneer u deze te wijzigen in "Alleen deze lezers," je krijgt een optie om lezers toe te voegen.


Click the Add Readers link and then enter the email address of a person to whom you want to grant access to your blog. Klik op de Add Lezers link, vul het e-mailadres van een persoon aan wie u wilt toegang tot uw blog toe te kennen. To add multiple people, separate their addresses with commas. Als u meerdere mensen toe te voegen, scheid de adressen met komma's.

For each address entered, the Google Account associated with that address will be given access to view your blog. Voor elk adres ingevoerd, zal de Google-account gekoppeld aan dat adres toegang te krijgen tot uw blog te bekijken. If an address is not associated with an account, that person will be sent an invitation email with a link allowing them do one of three things: Indien een adres wordt niet geassocieerd met een account, zal die persoon ontvangt een uitnodiging e-mail met een link zodat ze een van drie dingen:

•Sign in to an existing account Meld u aan bij een bestaande account
•Create a new account Maak een nieuwe account
•View your blog as a guest (no account required) Bekijk je blog als gast (geen account vereist)
In the first two cases, the reader will be given permission to view your blog whenever they are signed in to their Google Account. In de eerste twee gevallen zal de lezer worden gegeven toestemming om uw blog te bekijken wanneer ze zijn aangemeld bij hun Google-account. As a guest, they'll be able to continue viewing your blog through the link in the invitation email, but this will expire after two weeks. Als gast, zullen ze in staat zijn om verder te gaan bekijken van uw blog via de link in de uitnodiging e-mail, maar dit zal verlopen na twee weken. After that, they'll need a new invitation. Daarna zullen ze behoefte aan een nieuwe uitnodiging.

If you want to revoke someone's access to your blog, simply click the X link next to his or her name in the Blog Readers list. Wilt u iemand toegang tot uw blog intrekken, klikt u op de X-link naast zijn of haar naam in de Bloglezers lijst. You can also go back to the "Anybody" option any time you decide to make the blog completely public again. U kunt ook terug naar de "Iedereen" optie wanneer u besluit om nogmaals de blog volledig openbaar.

Groet Hans

Dale Neijzing zei

Hans,
bedankt voor de info!!. Ik ga ermee aan de slag!
Groet,
Dale

Boudewijn zei

Hoi Dale,
Voor ons allen een bekend fenomeen. Ook ik zit al een tijdje in dubio. Heb een hoop materiaal dat ik graag zou willen delen, maar wat ik niet plaats ivm stekherkenning. Toch is het onvermijdelijk dat internetvissers uit onze successen/effort net dat beetje aanmoediging weten te halen en als gevolg daarvan ons weten te demotiveren. Heb een keer zelfs een lang blog hierover geschreven, maar uiteindelijk besloten dit niet te plaatsen toen een van mijn stekken, waar je netaan in je eentje kon vissen, door zes man met evenzoveel bivvies en snoeimessen en zagen werd verkracht. Had ze nog bijna op beeld vastgelegd om er bij te plaatsen...

Wat echter ook gebeurt is dat mensen ergens niet meer gaan vissen omdat ik er in de buurt aan het vissen ben. Geheel het tegenovergestelde van het algemene probleem dus. Ook dit is niet wat ik wil, want ieder moet zijn hobby kunnen uitoefenen.
Een andere zijde is ook dat veel mensen onze blogs (en eigenlijk toch wel community) met veel plezier volgen en als leerzaam ervaren. Persoonlijk haal ik daar dan ook weer plezier uit.
Wat je zou moeten doen kan en ga ik je niet zeggen, weet het zelf niet eens. Ook ik heb al een paar keer op het punt gestaan te stoppen, maar zolang het positieve gevoel overheerst ga ik door. Ik hoop dat jij en de andere twijfelaars toch een formule weten te vinden om door te gaan want ik, en anderen met mij, volg jullie met plezier.
Mocht jij of een ander die formule gevonden hebben, dan zou ik daar graag in meedelen.

Succes, wijsheid en plezier,

Boudewijn

FER zei

Hi Dale,

Als recht geaarde blogger hoop ik blijvend te kunnen genieten van alle avonturen. We leven met z'n allen natuurlijk in een klein landje, weliswaar met veel water, maar maagdelijke topstekken willen we allemaal en die zijn hier, als ze al aanwezig zijn, sporadisch. Delen zullen we dus wel moeten maar liefst niet met vissenmeppers. Nou ja, succes met je beslissing en ik kijk persoonlijk uit naar de komende mooie verhalen.

Grtx,

FER

Frank zei

Hey Dale

zonde om je stekken naar de knoppen te zien gaan ,ik hoop dat als het voorjaar er weer af is het weer wat rustiger gaat worden aan de waterkant .
enige wat je nu kunt doen is zoeken speuren naar nieuwe plekken ...en die koesteren....

gr Frank

Bert zei

Hi Dale,

Leuk dat je blog weer openbaar is, ik lees je verhalen altijd met veel plezier. Het is een mooie inspiratie voor de dagen als ik zelf niet kan vissen...

Vissers op je stek kan altijd een keer gebeuren, maar als het meeneemvandalen zijn, dan wordt iedere echte visser woest. Gelukkig puilt ons land uit van het viswater en kan je karpers bijna overal vangen. En dus is stekkenpezen helemaal niet nodig, zou je zeggen...

Mijn advies: let een beetje op bij het maken van foto's of snij ze achteraf een beetje bij zodat de herkenningsfactor beperkt blijft.

Hopelijk kunnen we dan nog lang van jouw avonturen genieten!

Groet,
Bert

Dale Neijzing zei

Hoi Bert,
bedankt voor je reactie!
Ik ga er zeker op letten!
Leuk dat je geinspireerd raakt door zowel mijn verhaaltjes als die van mede vissers. Bedankt voor je tip en ik hoop jou en anderen nog lang te kunnen beantwoorden op mijn blog ;-).

@ Frank,
komt goed hoor! We gaan lekker door met banjeren,hahah!

Groet,
Dale

Rene Kleimeer zei

Heeey Dale,

Ik denk dat het de Blog maar een deel van het probleem is.

Je zal er ook versteld van staan hoe snel een bepaald verhaaltje de rondte gaat.
Ook al wordt je ergens enkel gespot door wandelaars, fietsers, joggers, vogelspotters of wat dan ook; binnen de kortste keren komt het bericht dat er een karpervisser zat toch bij de "verkeerde" mensen.

Ik denk dat dit al veel langer speelt alleen nu merken we ineens met en ander slag mensen wat aan de waterkant verschijnt dat de karpers ook ineens verdwijnen!

En dit alles maakt het er allemaal niet leuker op.

Om nu nog plezier in je hobby te hebben moet je onderhand een volleerd stalker zijn met kennis van internet :) (of juist geen internet meer hebben)

frank zei

hoi Dale,

Wat een leuk blog onderhoud je,mooie verslagen,ik herken het probleem,ben ook altijd te enthousiast in het delen van mijn vis ervaringen,heb je een leuke dag gehad,wil je toch je verhaal ff kwijt,ik ben het wel afgeleerd om mijn visverhalen te delen,ben 7 jaar geleden verhuist naar een plek met een mooi watertje in de buurt,zo goed als geen vissers,komt iemand langs je maakt een praatje en een paar dagen later,zitten er vast lood'vissers",van die gasten met barbeques en kratten bier en de man drie hengels in de steunen,moedeloos word je ervan,emmers boilies er in en vissen maar.
dus ik heb geleerd,mond houden,het is niet anders.

visgroeten uit de kop van noord holland