maandag 19 maart 2012

Ijsblokjes

Zondag wilde ik weer vissen. Zaterdag naar de lokale hengelsporthandel geweest om e.e.a. aan te vullen. Ik had zelfs kant en klare particles aangeschaft omdat mijn voorraad niet meer voldoende bleek.Iets wat ik eigenlijk nooit doe. Ook zoiets: Je zou denken dat ik tijd genoeg zou hebben om een nieuw voorraadje aan te maken, in die donkere maanden dat ik niet vis. Nou,geloof mij,als ik niet aan vissen denk dan denk ik ook niet aan voer-/voorbereiding.... Ik besloot het kanaal te proberen maar zodra ik een stap buiten de deur zette,voelde ik direct die koude wind. Het was net een tandje te koud voor mijn gevoel. Vol goede moed toog ik naar het water. Ik had mezelf goed ingepakt,maar die handjes he....Handschoenen zijn niet aan mij besteed als het om vissen gaat. Ik drink flink van de hete koffie,draai veelvuldig rokertjes maar die handjes beginnen na 45 min. al als ijsblokjes aan te voelen. Ik zet door....Flinke tik op de pen en dan niets..Volgende voerstek...flinke tik en dan niets. Loom duikt er een Brasem boven water uit...Nee he..... Na 2 uur houd ik het voor gezien. Ik ril van de kou. Niets houdt mij warm. Ik snel mij naar huis,waar een toastje met brie of Roquefort en een lekker glas wijn op mij wachten... eerst maar eventjes douchen ;-). Groet, Dale

5 opmerkingen:

Hans.Koeslag zei

Hoi Dale,
De warmere dagen komen eraan!
Je hebt het in ieder geval geprobeerd!
Ook hier met de pen weinig resultaten geboekt...het moet net wat warmer gaan worden.

Groet Hans

Thijs zei

Inderdaad Hans, de beter tijden breken weer aan. Ik afgelopen drie weekenden ook geblankt, twee keer op mijn thuiswater, en één keer op een privé watertje. Toen ik afgelopen weekend weer geen resultaat had geboekt, ben ik eens bij een boer wezen informeren die aan het water woont. Hij wist mij te vertellen dat vrijwel alle vis de winter niet heeft overleefd. Erg triest. Nu maar weer op zoek naar nieuw viswater. Het is niet anders.

Dale Neijzing zei

Mannen,
bedankt voor de reacties! Even voor de goede orde ; ik hou in deze tijd rekening met blanks. Ik stel mij er zelfs al op in. Deze tijd gebruik ik vaak om het gevoel weer terug te krijgen. Ik durf zelfs te beweren dat ik nu ook niet perse hoef te vangen ;-). Aankomend weekend daarentegen, verwacht ik meer actie!

@ Hans; idd heb ik het geprobeerd. Je weet maar nooit ;-)

@ Thijs; Dat is bijzonder slecht nieuws zeg! Succes met de zoektocht!

Groet,
Dale

Anoniem zei

Hallo Dale,aangezien ik vorige week de ballen uit mn broek ving :p vandaag weer vol vertrouwen terug naar dezelfde stek...0,0 geen kolkje,ja 1 opsteker in 5 uur tijd :o niks geen leven op de stek terwijl vorige week de vissen bijna de kant op zwommen. Nu is het zo dat er een flinke noordoosten wind stond (4) en vorige week was dat zw 1 ,hier moet het toch mee te maken hebben ?anders zou ik het ook niet weten...hehe maar goed het is nog maar maart who cares ,the best is yet to come ! De penhengel is trouwens een Mad Vanguard Float 1,75Lbs , Suc6 ermee weer.Groet Dennis .

Koen Verweij zei

Nog eventjes wachten en het is weer weekend!!! Succes Dale! Het is deze keer in ieder geval warmer ;)

Gr. Koen.