vrijdag 9 maart 2012

Het gaat weer gebeuren!





Boeken over karper(vissers),hengels die op zolder klaar staan,aas wat ik klaar zie staan,pennetjes die in mijn verbeelding onderwater schieten,de geur van de lente als ik 'sochtends naar mijn werk ga,het schijnende zonnetje,de mooie kabbel die ik op het water zie,de temperatuur die langzaam maar zeker opkrabbelt,mijn schepnetje die ik smekend zie vragen : "Wordt het niet eens tijd om weer eens wat te scheppen?" Ja,ik kan er niet meer omheen. De kriebels slaan weer toe. Ik raak weer rusteloos. De gedachte aan de avontuurtjes die het vissen met zich meebrengt, krijgt mij in de greep.

Zondag bijten we de spits af. Lekker simpel met een blikkie mais en kattenvoer.Ik wil die slip horen gieren.Ik wil dat snaarstrak staande nylonlijntje horen zingen in de wind!

Groet,
Dale

5 opmerkingen:

Boudewijn zei

De visser ontwaakt. Als dan ook nog even dat zonnetje doorkomt en de eerste felgroene sprieten zich ontvouwen... Veel plezier Dale!

Koen Verweij zei

Hoi Dale,

Fijn dat het voorjaar gaat beginnen hè? Ik ga je avonturen weer met plezier volgen hoor :)

Succes zondag!

Groet,

Koen.

Vincent zei

Ik kijk ook dit jaar weer uit naar je blogposts over pen karper vissen! Ook bij mij begon het al weer te kriebelen en nu ik jouw post lees heb ik besloten morgen ook te gaan :-)

Kun je mij vertellen hoe je met kattenvoer vist? Ik heb het vanochtend ook alvast gekocht maar er nog nooit mee gevist... Presenteer je het op een hair of op de haak en hoe voer je er mee of gebruik je het alleen als haakaas en voer je ergens anders mee?

Dale Neijzing zei

Hoi Boudewijn,
Dat gaat zeker lukken :-D
@ Koen,
Laat dat voorjaar idd. maar komen! Nieuwe rondes,nieuwe kansen!
@ Vincent,
Leuk dat mijn posts je enthousiast maakt! Ik vis met kattenvoer uit blik. Van die blokjes. Die doe ik rechtstreeks op de haak. Verder vis ik ook vaak met maïs uit blik. Op internet kan je alles vinden m.b.t.aas.
Succes morgen!
Groet,
Dale

Vincent zei

Vandaag van 7.30 - 11.30 geweest. Heerlijk weertje en best veel activiteit gezien voor de tijd van het jaar. Heb ook 3 aanbeten gehad waarvan er 2 niet doorzetten en de ander ik de vis aansloeg en even later met een haak met 3 schubben eraan stond... 3 schubben vond ik wel vreemd, meestal is het bij vals haken er maar eentje en dit waren ook 3 hele kleine schubben terwijl ik aan de andere kant van de lijn toch echt heel veel weerstand voelde.

Nou ja, volgende keer beter - ik heb de smaak weer te pakken in ieder geval. P.S. ik heb met mais en kattenvoer gevist, de aanbeten waren op mais. Kattenvoer is wel smerig zeg om mee te voeren en aan je haak te doen.