zondag 26 juni 2011

Verdwenen.......




Vannacht om 3:30 liep het wekkertje af. Het regende,getuige het tikkende geluid op het raam.... Ik zet koffie en ondertussen doe ik de spullen in de bus. De rit naar de vaste stek kan van start gaan.

Ik arriveer om 5:00 op de stek en zie tot mijn verbazing al een auto staan...met Pools kenteken. Ik kan het niet helpen maar ik vindt dat niet fijn! Gelukkig,zij gaan aan de andere kant van de weg aan de slag. Ze zagen er niet als recreatievissers uit. In volledige camouflagekleding en bepakt en bezakt vervolgden zij hun weg....


Dat pennetje staat mooi!


Om dit avontuur samen te vatten... Vanaf 5:30 tot 10:45 geen enkele stoot op de pen gehad... Er was totaal geen activiteit,van geen enkele vis zelfs!
Naar mijn mening was het weer veel te rustig. Bijna windstil. In de ochtond had ik nog wel enige hoop vanwege de flinke bewolking. Maar die hoop vervloog snel,samen met de wolken. Ik werd nog wel op een toetje getrakteerd; een specht ging op een paaltje voor mijn neus zitten. Echt een fantastisch gezicht! Helaas geen foto want de vogel was weer snel vertrokken...

Om 10:45 besluit ik naar een andere stek te gaan rijden. Niet dat ik ook maar enige hoop op een vangst had maar ik heb hier nog niet gevist. Wederom kom ik daar tot de conclusie da er niet te vissen valt door de giga oeverbegroeiing. Begroeing van het prikkende soort... Ik rijd verder naar een andere sloot die verborgen is voor de buitenwereld. De sloot verbergt zich achter flinke bomen,takken,oeverbegroeiing en wat al niet meer. Ik stop met mijn bus meerdere malen langs de weg en stap dan uit.
Ik baan mij op verschillende plekken langs de weg door de jungle om te kijken of ik er kan vissen. Je zou er kunnen vissen maar dit brengt onnoemlijk veel problemen met zich mee. Je kan drillen maar rechts en links van je staat metershoog riet...
Ik rijd nog wat verder en stop aan het einde van de bomenrij. Via het weiland is de sloot te bereiken. Maar nog kan je de sloot niet zien vanaf de weg omdat je eerst een stuk geul ziet. Je ziet gewoon geen water! Ik loop via het weiland,waar overigens gewassen verbouwd worden,aan de uiterste rand om zo de gewassen niet te beschadigen en zo kom ik na een 100 meter toch weer bij de sloot uit. Duidelijk,hier wordt echt nooit gevist. Ook aan deze zijde weelderige en hoge oeverbegroeiing. Ook voor 90 procent van het prikkende soort. Nee,dit is nu echt geen doen. Misschien iets voor het najaar/vroege voorjaar?
Ik ga weer verder naar een andere sloot. Dit is een mooie! Zie de foto's!


De ene zijde....


De andere zijde....


Ik stap de bus uit en besluit de boel te gaan inspecteren.Eventjes een lekkere wandeling voor de boeg van ongeveer een kilometer. Ik wordt getrakteerd op bellenplakkaten,boeggolven,schuddend riet....... Op de terugweg stop ik bij wat losstaande rietplukken. Er knalt iets weg,schuimplakkaten achterlatend,maar blijft toch rondzwemmen op de plek. Er ontstaan verschillende schuimplakkaten op een paar vierkante meter! Mijn hart zit in m'n keel! Ik kan het niet laten;ik pak de hengel en probeer het eventjes. Het liefst heb ik nu blikmais bij me(nieuw water) maar ik moet tevreden zijn met mijn tijgernoten en harde maiskorrels... De pen verdwijnt 2 maal rustig onder water maar zet niet door. Om 13:30 stop ik ermee.

Ondanks de blank heb ik toch een fijne dag gehad. Lekker rondgestruind en een sloot gevonden waar ik het waarschijnlijk de komende tijd even ga proberen...
Terwijl ik de spullen inpak word ik wederom getrakteerd op boeggolven en schuimplakkaten.... Pfoei.....hier zitten ze dus wel!

Groet,
Dale

3 opmerkingen:

Koen Verweij zei

Ik houd daar wel van. Uitgestrekte vlaktes, nieuwe sloten ontdekken, lekker struinen. Op vangen na een leuke en succesvolle dag, toch?

Groet,

Koen.

Dale Neijzing zei

Hoi Koen,
bedankt voor je reactie!

Ik houd daar ook van. Plekken waar zo weinig mogelijk mensen op je pad komen. Er zijn nog meerdere sloten van dit kaliber in die buurt. Hoewel ik veel karperactiviteit zag kon ik de karpers zelf niet zien....polaroid vergeten..... Maar dit is ook weer zo'n groot en uitgestrekt polderstelsel. Heerlijk!

En ja,het was een heerlijke dag! Het "moeten" vangen is vervangen door het "mogen" vangen. Vist een stuk lekkerder....

Groet,
Dale

Hein zei

Hoi Dale,

Ik heb met veel plezier enkele blogs van je gelezen. Ik ben zelf ook verkocht aan de pen, ondanks dat ik verklikkers en heel de reutemeteut heb liggen blijf ik toch meestal trouw met het pennetje vissen. Wat is er nu mooier, een opsteker, iets naar links, nee toch naar rechts, nog een opsteker en BAM weg pen.....
of piep, piep, piep.....geef mij de pen maar.

Groetjes Hein