zondag 29 mei 2011

Wind

Gistermiddag toch een paar uurtjes gevonden om te vissen.

Ik wil de flex van CJW uitproberen. Ik ga naar een stekje dicht bij huis.Een flink open gebied;alleen maar weiland wat je ziet. Daar aangekomen realiseer ik mij pas wat een wind er staat! Ik gok toch op een windkrachtje 7. Ik kan amper normaal lopen met mijn visspullen. Ik kies de kant waar de wind vol op staat. Ik concludeer dat hier bijna niet te vissen valt. Al met het inleggen van de pen gaat het mis. De wind neemt continu mijn lijn mee en er ontstaan lussen in de lijn door de wind. Mijn pennetje wordt bijna het water uit geblazen. Nee,dit is geen doen. Ik houd het 30 minuten vol hier en besluit dan maar de overkant op te zoeken. Met mijn rug in de wind is het allemaal wat beter te doen. Maar,of de karpers aan deze kant zitten? Ik weet het niet... Ik maak 2 voerplekjes en vis deze systematisch af. Maar mijn gevoel zegt dat de karper niet thuis geeft. Ik vis en voer met pellets en mais uit blik.
De pen loopt opeens schuin weg en ik verdenk een slijmjurk van deze actie. Wat ook waar is. Wat een ranzige brasem zeg! 1,5 meter nylon echt helemaal onder de slijm. Bleh...De vis is perfect gehaakt en met de tang is de haak er zo uit gewipt. Snel terug met dat barrel. Ik zie verder geen leven meer en tot overmaat van ramp gaat het nog regenen ook... Door de wind gaan die striemen regen bijna horizontaal.. Ik stop ermee en ga lekker op de bonnefooi stekken zoeken. Met de bus rijd ik richting Middenmeer. Een fantastisch groot poldergebied. De regen komt nu echt met bakken uit de lucht. Ik rijd verschillende polderwegen in en ontdek her en der verscholen poldersloten. Zeer slecht te bereiken maar met het juiste schoeisel en kledij moet er toch te vissen zijn. Hier komen de zondagvissertjes nooit. Veel te moeilijk! Alleen maar beter voor mij! Deze week ga ik daar weer terug om wat boeren te vragen of ik van hun land gebruik mag maken om te vissen. Desnoods biedt ik hen een "vergoeding"!

Groet,
Dale

Geen opmerkingen: