maandag 25 mei 2009

Ontmoeting Ap en Bas








Zondag 10 Mei.


Zondag 10 mei was het weer zover. Even een ochtend/middagje vissen met mede lichtervissers van formaat. Ap en Bas van het lichtervissenforum vereerden mij met hun bezoek.Dit zijn de Echte vissers en ik vindt het altijd bijzonder om met hen te praten.Die 'oude',wijze mannen weten echt alles over het vissen.
Als ik mensen op bezoek krijg,ga ik altijd naar mijn vaste stek.Hier is de kans om een karpertje te vangen het grootst.Meestal als ik gasten krijg lukt dit helaas niet.
Zo ook deze keer. Het zat vandaag eigenlijk helemaal niet mee.
We spraken af bij de Mc.Donalds rond 9:00 uur. Van daaruit reden we naar de stek.
Na even gebabbeld te hebben nemen we allen onze stek in en voeren we wat bij.Er is vandaag niet zo veel leven in de poldersloot.Na een uurtje zie ik in de verte een trekker voor het hek staan.Nee toch! Hij wuift naar mij en ik zie dat mijn bus in de weg staat.Ik loop naar de boer toe en hij vraagt mij een sleuteltje 13 om het hek open te maken. Hij moet wat pinken het land opbrengen.Nouja,het hoort er mij maar helaas moet het vandaag. Hij rijdt met zijn trekker dicht langs de kant en ik zie verschillende boeggolven de kant uit knallen. Bij mij gebeurt niks maar bij Bas knalt er een karper van zijn voerstek af. Zonde,zonde....
De trekker komt nog 2 maal langs en bedankt mij nog voor het lenen van de sleutel en knalt daarna de deur zo hard dicht dat ik even in elkaar duik....
Bas besluit een zijsloot in te duiken en ik loop richting het eindstation,richting Ap.Bij Ap zie ik een behoorlijke deining aan de overkant.Ze zitten er toch wel!
Maar geen eentje bij Ap. Ik loop door naar het eindstation en prompt binnen 10 minuten zit er een felle karper aan de haak! Zo rond de 65 cm. Een mooi gezicht was dit.Ik zag de karper al van verre aankomen en hij dook direct op de voerstek.De pen bewoog en schoot weg;heerlijk!
Ik liep hierna terug naar een voor mij bekende rietstellage.Hier zitten ze altijd.
Ook hier is het na een halfuur raak. Karpertje van rond de 63 cm. Dat zijn er toch weer 2! Toen viel het weer stil en ik besluit richting Ap en Bas te lopen en even te kletsen met die 2. Het was bijna 2 uur en dan moet ik stoppen. We kibbelen wat en Bas vertelt dat hij een brasempje heeft gevangen en Ap heeft nog niks.
Ik moet weg,Bas gaat weg en zo zit Ap nog even alleen te vissen.Helaas blijft de teller op nul staan voor Ap. Hopelijk heeft hij wel genoten. En Bas ook hoop ik.

Bas en Ap,ik vond het leuk dat jullie er waren!

Groet,Dale

1 opmerking:

Ap zei

Het was een prima dag Dale! Dat er niets door Bas en mij werd gevangen (behalve dan die brasem voor Bas)doet daar niets aan af. En nu ik je verslag lees, vind ik het nog steeds een leuke dag.

Ap